"Horizontalus cilindras", 2000-2004 m. Plienas, rūdis, 500x900x290.
"Savičiūnų gyvenvietė"
"Šnaresiai", Galerija “O/11”, Vilnius, 2003 m. Silikonu apruošti lapai, bambukas, džiovyklė, garso stiprinimo įrenginiai, garsas CD 20 min., keičiami matmenys.
"Popieriukai ir dangteliai", 2003 m. DVD, 10 min.
"Popieriukai ir dangteliai", 2003 m. DVD, 10 min.
"Popieriukai ir dangteliai", 2003 m. DVD, 10 min.
"Popieriukai ir dangteliai", 2003 m. DVD, 10 min.
"Arctium", Galerija “Nemo”, Eckenförde, Šlezvigo-Holšteino žemė, Vokietija, 2004 m. Silikonu apruoštas audinys, petnešos, silikonu apruošti lapai, bambukas, virvės, DVD video 30 min., keičiami matmenys.
"Girlianda", Galerija „Intro“, Vilnius, 2005 m. Naudoti sunkvežimių tentai (polivinilacetatas/polesteras), DIA projekcija 80 skaidrių, skridiniai, virvės, 4000x600x500.
"Kolona N", 2005 m. Keramika, glazūros, 350x75x75.
"Petasites", Antano Mončio muziejus, Palanga Silikonu apruošti lapai, bambukas, virvės, garso stiprinimo įrenginiai, garsas CD 30 min., keičiami matmenys.
"Decorare", Geležinio Vilko tiltas, Vilnius, 2007 m. Naudoti (3) sunkvežimio tentai, (polivinilacetatas/polesteras), 750x1300, skridiniai, virvės, priveržimo diržai. „VEKS 2009“ programa „Menas netikėtose erdvėse“
Nuo 1990-ųjų Navakas kuria skulptūras iš standaus plieno,
nužengusius nuo pjedestalo parodinius skulptūrinius objektus kabina
ant sienų, laisvai eksponuoja erdvėje. 1994 m. menininko
iniciatyva, bendradarbiaujant su "Meno lyga" ir galerija
"Jutempus", senųjų Geležinkeliečių rūmų fasade įkomponuotas
"Kablys" tapo ikonografiniu permainų ženklu, reprodukuojamu
tarptautiniuose leidiniuose, aptariančiuose pokyčius Rytų ir
Vidurio Europoje. Tuo pat metu sukurtos "Trys didžiosios
nesavarankiškos" siūlė interaktyvų dialogą su aplinka. Skirtingai
komponuojami (atremiami į įvairių architektūrinių stilių pastatų
fasadus, suneriami po du ar tris ir eksponuojami urbanistinėje,
gamtinėje aplinkoje) segmentai kaskart kuria naujus aplinkos ir
meno objektų sąveikų scenarijus.
Nuo 2000-ųjų autorius susidomi plieninių stambių tūrių
cisternų, statybose naudojamų šiukšlių konteinerių, statybinių sijų
perkūrinėjimu į skulptūrinius objektus. Šiuo metu šie darbai
eksponuojami viešai satelitinėje Savičiūnų gyvenvietėje, kur
privatizuotose mechaninių dirbtuvių patalpose įsikūrė šiuolaikinių
menininkų kolonija. Būtent iš greta buvusio bankrutavusio kolūkio
administratorių Navakas perkūrimui ir perpirko dyzelinio kuro ir
skystų azoto trąšų (amoniakinio vandenilio) saugojimui naudotas
cisternas.
Nuo 1990-ųjų Navakas kuria skulptūras iš standaus plieno,
nužengusius nuo pjedestalo parodinius skulptūrinius objektus kabina
ant sienų, laisvai eksponuoja erdvėje. 1994 m. menininko
iniciatyva, bendradarbiaujant su "Meno lyga" ir galerija
"Jutempus", senųjų Geležinkeliečių rūmų fasade įkomponuotas
"Kablys" tapo ikonografiniu permainų ženklu, reprodukuojamu
tarptautiniuose leidiniuose, aptariančiuose pokyčius Rytų ir
Vidurio Europoje. Tuo pat metu sukurtos "Trys didžiosios
nesavarankiškos" siūlė interaktyvų dialogą su aplinka. Skirtingai
komponuojami (atremiami į įvairių architektūrinių stilių pastatų
fasadus, suneriami po du ar tris ir eksponuojami urbanistinėje,
gamtinėje aplinkoje) segmentai kaskart kuria naujus aplinkos ir
meno objektų sąveikų scenarijus.
Nuo 2000-ųjų autorius susidomi plieninių stambių tūrių
cisternų, statybose naudojamų šiukšlių konteinerių, statybinių sijų
perkūrinėjimu į skulptūrinius objektus. Šiuo metu šie darbai
eksponuojami viešai satelitinėje Savičiūnų gyvenvietėje, kur
privatizuotose mechaninių dirbtuvių patalpose įsikūrė šiuolaikinių
menininkų kolonija. Būtent iš greta buvusio bankrutavusio kolūkio
administratorių Navakas perkūrimui ir perpirko dyzelinio kuro ir
skystų azoto trąšų (amoniakinio vandenilio) saugojimui naudotas
cisternas.
Navakas kaskart plečia naudojamų medžiagų arsenalą. Taip
ieškodamas naujų plastinės raiškos galimybių, skulptūrinių
objektų kūrimui pradeda naudoti skaidrų silikoną. Vėliau jį ima
taikyti kaip standinančią, sutvirtinančią,konservuojančiątrapius
objektus priemonę. 2003-2004 m. surengtose parodose autorius
apjungia į instaliaciją perkurtų buitinių daiktų, skulptūrinėje
kolonėlėje įkalintą autorinio garso takelio įrašą bei egzistencinį
herbariumą - skaidriu silikonu impregnuotų neįtikėtino dydžio
kybančių varnalėšų lapų kolekciją. Prasminiu požiūriu įvairiai
interpretuotinos instaliacijos balansuoja tarp baugaus organinio
nejaukumo ir siurrealistinės elegancijos (plačiau žr.:
Andriuškevičius A. Esu skulptūros istorija, in:Šiaurės Atėnai, 2003
04 19).
Kuriant scenovaizdžius operoms Pjeras Giuntas (1997) ir
"Lokys" (1999) skulptorius susidomi skaidrių projekcijų
vaizdų taikymo instaliacijose galimybėmis, ilgainiui atranda
videomeno formatą. Pirmame Navako videodarbe "Popieriukai ir
dangteliai" fragmentuoti, stop kadro principu skulptūriškai
dokumentuoti objektai dar susišaukia su skaidrių projekcijose
taikytais komponavimo principais.
Navakas kaskart plečia naudojamų medžiagų arsenalą. Taip
ieškodamas naujų plastinės raiškos galimybių, skulptūrinių
objektų kūrimui pradeda naudoti skaidrų silikoną. Vėliau jį ima
taikyti kaip standinančią, sutvirtinančią,konservuojančiątrapius
objektus priemonę. 2003-2004 m. surengtose parodose autorius
apjungia į instaliaciją perkurtų buitinių daiktų, skulptūrinėje
kolonėlėje įkalintą autorinio garso takelio įrašą bei egzistencinį
herbariumą - skaidriu silikonu impregnuotų neįtikėtino dydžio
kybančių varnalėšų lapų kolekciją. Prasminiu požiūriu įvairiai
interpretuotinos instaliacijos balansuoja tarp baugaus organinio
nejaukumo ir siurrealistinės elegancijos (plačiau žr.:
Andriuškevičius A. Esu skulptūros istorija, in:Šiaurės Atėnai, 2003
04 19).
Instaliacijos, sukurtos naudojant senus krovininių furgonų
tentus, liudija nuoseklų Navako pomėgį ieškoti naujų perkurto
objekto ir aplinkos jungčių. Patikusi autoriui dydžiu, lankstumu,
tvirtumu medžiaga skulptūrinių perkūrinėjimų procese kelia
universalius tranzito, migracijos, saugumo klausimus.
Apsvarstydamas mūsų po-deficitinėje visuomenėje kylantį
vartotojiškumo kultą, M. Navakas "kuria perdirbinius iš fajanso ir
plastmasės. [...] tai nėra gryniready-madeobjektai ir pasirinkimas
čia nėra svarbesnis už transformaciją. Tačiau šiuolaikinio meno
kontekste tai ne mažiau revoliucinga. Kai visi kovoja su
vartotojiškumo virusu, Navakas perka pigias kinų vazas ir jas
"kopuliuoja", lipdo į vieną - suriša karščiui atspariomis vielomis,
glazūruoja ir išdega. Standartinę prekę paverčia netipine ir
nefunkcionalia. Ir dėlioja daiktų-kolonų natiurmortus. Arba
konstruoja didingus portikus ir kolonas su vazomis, ant kurių
viršaus užrašo rusišką keiksmažodį lotyniškomis raidėmis (plačiau
žr.: Kreivytė L. Quo vadis? Mindaugo Navako "Girlianda" arba
Viešumos "išdūrimas", in:7 meno dienos, 2005 02 11)
Navakas kaskart plečia naudojamų medžiagų arsenalą. Taip
ieškodamas naujų plastinės raiškos galimybių, skulptūrinių
objektų kūrimui pradeda naudoti skaidrų silikoną. Vėliau jį ima
taikyti kaip standinančią, sutvirtinančią,konservuojančiątrapius
objektus priemonę. 2003-2004 m. surengtose parodose autorius
apjungia į instaliaciją perkurtų buitinių daiktų, skulptūrinėje
kolonėlėje įkalintą autorinio garso takelio įrašą bei egzistencinį
herbariumą - skaidriu silikonu impregnuotų neįtikėtino dydžio
kybančių varnalėšų lapų kolekciją. Prasminiu požiūriu įvairiai
interpretuotinos instaliacijos balansuoja tarp baugaus organinio
nejaukumo ir siurrealistinės elegancijos (plačiau žr.:
Andriuškevičius A. Esu skulptūros istorija, in:Šiaurės Atėnai, 2003
04 19).
Instaliacijos, sukurtos naudojant senus krovininių furgonų
tentus, liudija nuoseklų Navako pomėgį ieškoti naujų perkurto
objekto ir aplinkos jungčių. Patikusi autoriui dydžiu, lankstumu,
tvirtumu medžiaga skulptūrinių perkūrinėjimų procese kelia
universalius tranzito, migracijos, saugumo klausimus.