2015 01 27
T. K. Valaičio parodos paralelinė programa
18.00  val.
NDG Auditorija

Kviečiame į T. K. Valaičio parodą lydinčių pokalbių NDG kavinėje antrąjį susitikimą - Pramogų kultūra ir eksportinis įvaizdis: modernizmas Lietuvoje XX a. 7 deš.


Daugiau informacijos >
2015 04 02
Patogus ir nepatogus paveldas
10.00  val.
NDG auditorija

Balandžio 2 d., nuo 10 val. NDG auditorijoje vyks LR Valstybinės kultūros paveldo komisijos ir Kultūros ministerijos organizuotas mokslinis seminaras - diskusija "Patogus ir nepatogus paveldas".


Daugiau informacijos >
2015 06 08
Forumas apie architektūrą, dizainą ir vaikų ugdymą
10.00  val.
NDG auditorija

Birželio 8 d., nuo 10 val., NDG vyks diskusija-forumas, skirtas vaikų darželių architektūros ir dizaino problemoms aptarti. Diskusijoje dalyvaus architektai iš Estijos, Norvegijos, Vokietijos, Slovėnijos ir Danijos.


Daugiau informacijos >

VDA Interjero dizaino katedra ir Švietimo aprūpinimo centras kviečia į forumą, skirtą vaikų darželių architektūros ir dizaino problemoms. Diskusijoje dalyvaus architektai iš Estijos, Norvegijos, Vokietijos, Slovėnijos ir Danijos.

Forumo programa

10.00 - 11.50 - pranešimai
12.00 - 12.15 - pertrauka
12.20 - 14.10 - pranešimai
14.15 - 15.15 - pietų pertrauka
15.20 - 17.20 - diskusija

Pranešėjai

Gisle Løkken. 70°N arkitektur (Norvegija)
Turtingas paprastumas. Vaikų darželių erdvių tikslumas ir neapibrėžtumas

Architektas Gisle Løkken nagrinės tikslumo ir neapibrėžtumo dualizmą vaikų darželių architektūroje. Tikslumas - tai architektūrinė kalba, kuri atsiskleidžia per funkcionalumą ir aiškią vaizdų sistemą. Neapibrėžtume slypi poezija, netobulumas, neišbaigtumas - tai sąlygoja neįprastumą. Architektūrinis tikslumas sukuria sąlygas neapibrėžtiems pojūčiams, transformacijai ir eksperimentams. Šioje sistemoje architektūra - tai nuolatinė  šviesos, šešėlių ir permatomumo sąveika su tikslumu, poezija ir gyvenimo neapibrėžtumu.

Flemming Kaas Svendsen. Cebra (Danija)
Mokymasis žaidžiant

Architektas Flemming Kaas Svendsen papasakos kaip "Cebra" architektai  mokymosi žaidžiant metodus paverčia architektūrine kalba, vaikų darželių projektavime. Jų tikslas diskusijų, idėjų generavimo ir skirtingų projektų pagalba kurti atraktyvias edukacines erdves skirtas žaidimams, mokymuisi ir fiziniam lavinimui.

Jette Cathrin Hopp. Snøhetta  (Norvegija)
Erdvė ir naratyvas. Architektūros įtaka vaiko vystymuisi

Architektė Jette Cathrin Hopp papasakos apie architektūros įtaką vaiko vystymuisi ir  tyrinės ryšį tarp erdvės ir naratyvo. Gebėjimas stebėtis vaikystėje itin svarbus asmenybės raidai ir patirčiai. Žaidimas reiškia vystymasį, bei yra vaikui pasaulio pažinimo būdas. Žaidimo neskatina "baigtiniai" objektai ir uždaros formos. Vaizduotė yra spontaniškas gebėjimas aplinkai suteikti naują prasmę. Architektūra turėtų palengvinti vaiko galimybes tyrinėti ir suvokti pastato erdvę kaip tarpininką tarp jo paties ir pasaulio.

Kadri Klementi. b210 (Estija)
Žaidžiantis žmogus

Architektė Kadri Klementi, atstovaujanti b210 architektų komandą, pristatys jos kuruotą parodą "Žaidžiantis žmogus. Aštuonios šiuolaikinio vaikų darželio architektūros versijos". Tai Estijos architektų sąjungos metinė paroda,  kurios tema -  vaikų darželių aplinka. 2014 metų pabaigoje parodoje buvo pristatytos aštuonios architektų vizijos apie vaiko patirtis kasdienėje  edukacinėje aplinkoje.

Jure Kotnik. Arhitektura Jure Kotnik (Slovėnija)
Vaikų darželiai 21a. visuomenėje

Architekto Jure Kotnik pranešimo pagrindė tema - kokių vaikų darželių  reikia visuomenei 21-ame amžiuje, kaip tai susiję su pokyčiais  visuomenėje, technologijose ir architektūroje, bei kaip šis kontekstas įtakojo pastarojo dešimtmečio vaikų darželių architektūrą. Jure Kotnik išskirs pagrindinius šiuolaikiško vaikų darželio bruožus nuo pastato tipologijos, interjero dizaino iki žaidimų aikštelių dizaino. 

Nils Ruf. Die Baupiloten Architektur (Vokietija)
Architektūra yra dalyvavimas

Nils Ruf iš "Die Baupiloten Architektur" kalbės apie visuomenės įtraukimą į juos supančios aplinkos projektavimo procesus, kai žmonės ne tik informuojami apie vykdomus projektus, bet ir betarpiškai juose dalyvauja.

Diskusijos vyks anglų kalba.

Šis forumas - tai vienas iš bendro Vilniaus dailės akademijos Interjero dizaino katedros ir Švietimo aprūpinimo centro projekto "Ikimokyklinių ir priešmokyklinių ugdymo įstaigų dizaino tyrimo ir erdvių modernizavimas" dalių.

Organizatoriai: Vilniaus dailės akademija, Interjero dizaino katedra, Švietimo aprūpinimo centras