NDG Auditorija
Kviečiame į T. K. Valaičio parodą lydinčių pokalbių NDG kavinėje antrąjį susitikimą - Pramogų kultūra ir eksportinis įvaizdis: modernizmas Lietuvoje XX a. 7 deš.
Daugiau informacijos >
NDG auditorija
Balandžio 2 d., nuo 10 val. NDG auditorijoje vyks LR Valstybinės kultūros paveldo komisijos ir Kultūros ministerijos organizuotas mokslinis seminaras - diskusija "Patogus ir nepatogus paveldas".
Daugiau informacijos >
NDG auditorija
Birželio 8 d., nuo 10 val., NDG vyks diskusija-forumas, skirtas vaikų darželių architektūros ir dizaino problemoms aptarti. Diskusijoje dalyvaus architektai iš Estijos, Norvegijos, Vokietijos, Slovėnijos ir Danijos.
Daugiau informacijos >
VDA Interjero dizaino katedra ir Švietimo aprūpinimo centras
kviečia į forumą, skirtą vaikų darželių architektūros ir dizaino
problemoms. Diskusijoje dalyvaus architektai iš Estijos,
Norvegijos, Vokietijos, Slovėnijos ir Danijos.
Forumo programa
10.00 - 11.50 - pranešimai
12.00 - 12.15 - pertrauka
12.20 - 14.10 - pranešimai
14.15 - 15.15 - pietų pertrauka
15.20 - 17.20 - diskusija
Pranešėjai
Gisle Løkken. 70°N arkitektur (Norvegija)
Turtingas paprastumas. Vaikų darželių erdvių tikslumas ir
neapibrėžtumas
Architektas Gisle Løkken nagrinės tikslumo ir neapibrėžtumo
dualizmą vaikų darželių architektūroje. Tikslumas - tai
architektūrinė kalba, kuri atsiskleidžia per funkcionalumą ir
aiškią vaizdų sistemą. Neapibrėžtume slypi poezija, netobulumas,
neišbaigtumas - tai sąlygoja neįprastumą. Architektūrinis tikslumas
sukuria sąlygas neapibrėžtiems pojūčiams, transformacijai ir
eksperimentams. Šioje sistemoje architektūra - tai nuolatinė
šviesos, šešėlių ir permatomumo sąveika su tikslumu, poezija ir
gyvenimo neapibrėžtumu.
Flemming Kaas Svendsen. Cebra (Danija)
Mokymasis žaidžiant
Architektas Flemming Kaas Svendsen papasakos kaip "Cebra"
architektai mokymosi žaidžiant metodus paverčia
architektūrine kalba, vaikų darželių projektavime. Jų tikslas
diskusijų, idėjų generavimo ir skirtingų projektų pagalba kurti
atraktyvias edukacines erdves skirtas žaidimams, mokymuisi ir
fiziniam lavinimui.
Jette Cathrin Hopp. Snøhetta
(Norvegija)
Erdvė ir naratyvas. Architektūros įtaka vaiko
vystymuisi
Architektė Jette Cathrin Hopp papasakos apie architektūros įtaką
vaiko vystymuisi ir tyrinės ryšį tarp erdvės ir naratyvo.
Gebėjimas stebėtis vaikystėje itin svarbus asmenybės raidai ir
patirčiai. Žaidimas reiškia vystymasį, bei yra vaikui pasaulio
pažinimo būdas. Žaidimo neskatina "baigtiniai" objektai ir uždaros
formos. Vaizduotė yra spontaniškas gebėjimas aplinkai suteikti
naują prasmę. Architektūra turėtų palengvinti vaiko galimybes
tyrinėti ir suvokti pastato erdvę kaip tarpininką tarp jo paties ir
pasaulio.
Kadri Klementi. b210 (Estija)
Žaidžiantis žmogus
Architektė Kadri Klementi, atstovaujanti b210 architektų komandą,
pristatys jos kuruotą parodą "Žaidžiantis žmogus. Aštuonios
šiuolaikinio vaikų darželio architektūros versijos". Tai Estijos
architektų sąjungos metinė paroda, kurios tema - vaikų
darželių aplinka. 2014 metų pabaigoje parodoje buvo pristatytos
aštuonios architektų vizijos apie vaiko patirtis kasdienėje
edukacinėje aplinkoje.
Jure Kotnik. Arhitektura Jure Kotnik
(Slovėnija)
Vaikų darželiai 21a. visuomenėje
Architekto Jure Kotnik pranešimo pagrindė tema - kokių vaikų
darželių reikia visuomenei 21-ame amžiuje, kaip tai susiję su
pokyčiais visuomenėje, technologijose ir architektūroje, bei
kaip šis kontekstas įtakojo pastarojo dešimtmečio vaikų darželių
architektūrą. Jure Kotnik išskirs pagrindinius šiuolaikiško vaikų
darželio bruožus nuo pastato tipologijos, interjero dizaino iki
žaidimų aikštelių dizaino.
Nils Ruf. Die Baupiloten Architektur
(Vokietija)
Architektūra yra dalyvavimas
Nils Ruf iš "Die Baupiloten Architektur" kalbės apie visuomenės
įtraukimą į juos supančios aplinkos projektavimo procesus, kai
žmonės ne tik informuojami apie vykdomus projektus, bet ir
betarpiškai juose dalyvauja.
Diskusijos vyks anglų kalba.
Šis forumas - tai vienas iš bendro Vilniaus dailės akademijos Interjero dizaino katedros ir Švietimo aprūpinimo centro projekto "Ikimokyklinių ir priešmokyklinių ugdymo įstaigų dizaino tyrimo ir erdvių modernizavimas" dalių.
Organizatoriai: Vilniaus dailės akademija, Interjero dizaino katedra, Švietimo aprūpinimo centras