Auditorija
Henri Cartie-Bresson (Henri Cartier-Bresson, point d'interrogation)
Režisierė Sarah Moon. 38 min., 1994
Daugiau informacijos >
Auditorija
Sophie Calle. Iš serijos Kontaktai (Contacts)
Režisierius Jean Pierre Krief. 13 min., 1997
Orlan, kūniškas menas (Orlan, Carnal art)
Režisierius Stephan Orlach.75 min., 2001, N-16
Daugiau informacijos >
Auditorija
C.B. archyvai (Les Archives de C.B.)
Režisierė Brigitte Cornand. 52 min., 1998
Daugiau informacijos >
Pasitenkinimai / Nepasitenkinimai: įsimylėjęs Anettes Messager bestiariumas (Plaisirs/ Dèplaisirs: Le bastière amoureux d'Annette Messager)
Režisierius Heinz Peter Schwerfel. 60 min., 2001
Daugiau informacijos >
Auditorija
Daniel Buren. Iš serijos Prisiminimai (Memoire)
Režisierė Camille Guichard. 52 min., 2000
Daugiau informacijos >
Auditorija
Iš ciklo "Menininkų portretai"
"Dailininkė Teresė Rožanskaitė", 30 min., 1998
"Dailininkė Kazimiera Zimblytė", 30 min., 1999
Autoriai: Juozas Matonis Vytautas Damaševičius
Daugiau informacijos >
Auditorija
Iš ciklo "Menininkų portretai"
"Dailininkas Eugenijus Cukermanas", 30 min., 1995
"Dailininkas Algimantas Kuras", 30 min., 2000
Autoriai: Juozas Matonis Vytautas Damaševičius
Daugiau informacijos >
Auditorija
Iš ciklo "Menininkų portretai"
Skulptorius Vladas Vildžiūnas, 30 min., 1997
Skulptorius Petras Mazūras, 30 min., 2001
Autoriai: Juozas Matonis, Vytautas Damaševičius
Daugiau informacijos >
Auditorija
Iš ciklo "Menininkų portretai"
"Menininkas Deimantas Narkevičius", 28 min., 2008
"Menininkė Eglė Rakauskaitė", 23 min., 2001
"tvvv.plotas_menininkas/ kūnas", 30 min., 1999
Daugiau informacijos >
Auditorija
"Moters laikas. Skulptūra ir kinas". Filmų programa
I. Nepakeliama idealo siekiamybė ("Dekonstruota")
Nuo 2010 m. liepos 1 d. Nacionalinės dailės galerijos
Auditorijoje prasideda parodą "Moters laikas. Skulptūra ir kinas"
lydinti dokumentinių kino filmų peržiūrų programa.
Programą sudarė ir vakarus ves kino kritikė Živilė
Pipinytė.
Daugiau informacijos >
"Moters laikas. Skulptūra ir kinas". Filmų programa
II. Šeimos ir likimai ("Privačios erdvės")
Nuo 2010 m. liepos 1 d. Nacionalinės dailės galerijos
Auditorijoje prasideda parodą "Moters laikas. Skulptūra ir kinas"
lydinti dokumentinių kino filmų peržiūrų programa.
Programą sudarė ir vakarus ves kino kritikė Živilė
Pipinytė.
Daugiau informacijos >
Auditorija
"Moters laikas. Skulptūra ir kinas". Filmų programa
III. Praeities sapnai ("Moteris - puošmena")
Nuo 2010 m. liepos 1 d. Nacionalinės dailės galerijos
Auditorijoje prasideda parodą "Moters laikas. Skulptūra ir kinas"
lydinti dokumentinių kino filmų peržiūrų programa.
Programą sudarė ir vakarus ves kino kritikė Živilė
Pipinytė.
Daugiau informacijos >
Auditorija
"Moters laikas. Skulptūra ir kinas". Filmų programa
IV. Roberto Verbos (1932-1994) filmų programa
Nuo 2010 m. liepos 1 d. Nacionalinės dailės galerijos
Auditorijoje prasideda parodą "Moters laikas. Skulptūra ir kinas"
lydinti dokumentinių kino filmų peržiūrų programa.
Programą sudarė ir vakarus ves kino kritikė Živilė
Pipinytė.
Daugiau informacijos >
"Moters laikas. Skulptūra ir kinas". Filmų programa
V. Prisilietus prie tabu ("Privačios erdvės")
Nuo 2010 m. liepos 1 d. Nacionalinės dailės galerijos
Auditorijoje prasideda parodą "Moters laikas. Skulptūra ir kinas"
lydinti dokumentinių kino filmų peržiūrų programa.
Programą sudarė ir vakarus ves kino kritikė Živilė
Pipinytė.
Daugiau informacijos >
"Moters laikas. Skulptūra ir kinas". Filmų programa
VI. Bytautės Pajedienės (g. 1929) filmų programa ir susitikimas su režisiere ("Socialiniai kūnai")
Nuo 2010 m. liepos 1 d. Nacionalinės dailės galerijos
Auditorijoje prasideda parodą "Moters laikas. Skulptūra ir kinas"
lydinti dokumentinių kino filmų peržiūrų programa.
Programą sudarė ir vakarus ves kino kritikė Živilė
Pipinytė.
Daugiau informacijos >
Auditorija
Parodos "Vytautas Kairiūkštis ir jo aplinka" uždarymo renginiai
"Klucis. Menininko dekonstrukcija", 2008, 90 min.
Rež. Pēteris Krilovs, Latvija
Daugiau informacijos >
Auditorija
Filmai apie filmus
"Vulkanovka. Po didžiojo kino"
Režisierė Giedrė Beinoriūtė (LT). 49 min., 2005
"Žengiant po vaivorykšte" (angl. Passing the Rainbow)
Režisierės: Sandra Schäfer, Elfe Brandenburger (DE). 71 min., 2007
Daugiau informacijos >
Auditorija
Vokietijos menininkų portretai
"Maxas Ernstas. Mano klajonės, mano nerimas" (vok. Max Ernst - Mein Vagabundieren, meine Unruhe). Režisierius Peter Schamoni, 100 min., 1991.
Daugiau informacijos >
Auditorija
Vokietijos menininkų portretai
"Piešti iki pasiutimo - dailininkas Ernstas Ludwigas
Kirchneris" (vok. Zeichnen bis zur Raserei - Der Maler
Ernst Ludwig Kirchner). Režisierius Michael Trabitzsch, 58
min., 2000.
Daugiau informacijos >
Auditorija
Vokietijos menininkų portretai
"Trykštantis energija - Markusas
Lüpertzas" (vok. Twittering with Power. Painter
Markus Luepertz). Režisierius Reiner Ostendorf, 56
min., 1986.
Daugiau informacijos >
Auditorija
Vokietijos menininkų portretai
"Adolphas von Menzelis" (vok. Adolph von Menzel). Režisierius Irmgard von zur Muehler, 30 min., 1981.
Daugiau informacijos >
Auditorija
Vokietijos menininkų portretai
"Augustas Sanderis" (vok. August Sander). Režisierius Reiner Holzemer, 45 min., 2002.
Daugiau informacijos >
I. Nepakeliama idealo siekiamybė ("Dekonstruota")
"Daiktai ir žmonės", 1971, 20 min.,
spalvotas. LKS
Režisierius Algirdas Tumas (1932-2001)
Tai mokslo populiarinimo filmas, kuriame du oponentai - pagyvenęs
mokslininkas ir jaunas puošeiva baltu kostiumu diskutuoja apie
daiktų poveikį žmogui. Abu smerkia "sudaiktėjimą", vergovę daiktams
ir vartotojišką visuomenę. Pastarąją, žinoma, įkūnija moteris.
Janinos Matekonytės suvaidinta gobšuolė, matyt , turėjo sukelti
prisiminimus apie Iljos Ilfo ir Jevgenijaus Petrovo romano "Dvylika
kėdžių" heroję Eločką. Gražia mašinyte viename filmo kadrų
besivažinėjanti lėlė taip pat pateikia tuomet populiarų požiūrį į
daiktus.
"Džokonda IV-ame aukšte", 1977. 20 min.,
nespalvotas. LKS
Režisierius Gediminas Skvarnavičius (g. 1933)
Viena mėgstamiausių sovietmečio satyrinių žurnalų, filmų ir
dienraščių feljetonų temų buvo aptarnavimo kultūra. Gediminas
Skvarnavičius visada garsėjo savo šmaikščiais ir kritiškais
dokumentiniais filmais, į kuriuos įterpdavo vaidybinių ar
tikrovės provokacijų epizodų. Šiame filme pagrindinis
provokuotojas yra Gedimino Girdvainio suvaidintas pirkėjas. Jis
vaikšto po tuomet didžiausią Lietuvoje - Vilniaus centrinę
universalinę parduotuvę ir prašo pardavėjų nusišypsoti. Paslėpta
kamera nufilmuoti epizodai tiksliai atspindi pirkėjų ir pardavėjų
santykių esmę.
"Meilė pražydo sekmadienį", 1976. 20
min., spalvotas. LKS
Režisieriai Laima Pangonytė (g. 1942) , Robertas Verba
(1932-1994)
Šis filmas kurtas kaip užsakomasis, jo tikslas buvo propaguoti
naujas vardo suteikimo naujagimiams, sutuoktuvių ir laidojimo
apeigas. Todėl išoriškai jis labai puošnus ir iškilmingas - prieš
žiūrovo akis praslenka pasidabinusios jaunavedžių poros,
mezginiuose panardinti naujagimiai ir naujuose Vilniaus laidojimo
rūmuose pašarvoti velioniai. Juos lydi kartais net pompastiški
lietuvių popso garsai. Bet filmo leitmotyvas - prabangia "Čaika" po
Rumšiškių muziejų vežiojami vestuviniais rūbais aprengti manekenai
leidžia įtarti, kad kūrėjai smagiai pasityčiojo iš valdžios
aprobuotų naujovių. Vadinamąją "Ezopo kalbą" filmo sukūrimo
metais supranto dauguma, bet dabartiniams žiūrovams kartais
ją jau sunku suvokti.